FRA? Nej tack!

Hej allesammans!

Sitter och växlar mellan datorn och teven, då det är ett av mina favoritprogram på sexan; Scrubs!
Jag älskar det prgrammet, gör du? :)

Turk, JD, Eliott och Carla från Scrubs.


Först hade jag egentligen tänkt att ta på mig min nya fina bikini och sola på tomten ett par timmar imorgon, fast det var ju före jag kollade på SVTs hemsida där det stod att det skulle vara molnigt och 16 grader imorgon...
Får väl sola på söndag istället, då skulle det vara sol och 21 grader ute och det är ju ganska bra. :)

Har ni förresten hört om FRA-lagen?
Regeringen (eller vilka det var) ska ju rösta om att de (?) ska få avlyssna alla våra telefonsamtal och  läsa alla våra e-mail!
Detta tycker jag är helt SINNESSJUKT!
Ska helt okända människor få lyssna på privata samtal? Absolut inte.
Visst kan väl det vara bra när det gäller olagliga affärer som kan skötas på telefon eller via e-mail... Men annars? Det är helt otroligt fel, mer fel kan det ju inte bli!
Det dumma är ju, att det är inte svenska folket som får rösta om det här...
Det är ju vi som drabbas av det!
Om du som jag är emot detta, så ber jag er att gå in på länken nedan och skriva upp dig på protestlistan.
http://www.namnlista.se/113

Näni, nu ska jag fortsätta titta på Scrubs. ;)

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Emelie

de har redan röstat fram det. men det är tydligen inte lika stort som alla tror, för de har typ smugit med det tidigare. så nu har de bara gjort det lagligt. fast det kommer typ inte behöva användas, de söker mest på ord i mail för att hitta terrorister. hahaha patetiskt ;)

2008-06-28 @ 09:37:16
URL: http://basic.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0