Lat sovdag.

Shosan!

Gissa vilken latdag jag har haft idag!
Om inte mamma hade väckt mig kvart i ett hade jag säkert sovit ännu mer... ^^
Inte nog med det så har jag vart hemma så gott som hela dagen, förutom när vi var och handlade, och säkert sovit en timme eller 2. Men då jag fick väldigt ont om sömn förra natten så behövde jag nog det.

Det blir mest troligt en skön hemmakväll framför teven med kall cocacola och marabou mjölkchoklad. :)
I'm all set for the eavning!

Klockan nio börjar "The Honeymoon" på 3:an med Ashton Kutcher och Brittany Murphy.
Någon som vet om den är bra?
Nåväl, jag tänker nog ge den en chans. Komedifilmer är ju ändå min grej. Skulle kanske kunna recensera den här efteråt. :)

Jag orkade inte med något bak idag, men jag skulle ändå vilja tipsa er om världens bästa kladdkaka!
Länge hade jag letat efter ett perfekt kladdkaksrecept men inte lyckats, tills jag prövade ett recept jag fick av Emma.
Det är både enkelt och gott, så är ni intresserade så skriver jag upp receptet nedan. :)

Kladdkaka

Vispa 2 ägg med 3 deciliter socker tills det blir vitt och pösigt.
Blanda 1½ deciliter vetemjöl tillsammans med 3-4 matskedar kakao i en separat skål, som du sedan vispar ner i smeten.
Tillsätt sedan 100 gram smält smör/margarin som gärna kan vara lite avsvalnat.
Häll smeten i en smord och bröad form och ställ in i ugnen på 200 grader i 12-15 minuter.
Låt kakan svalna.
Godast blir den om du pudrar över lite florsocker och serverar den med jordgubbar och vispad grädde. ;)

Nähäpp, från en onyttig sak till en annan, nu ska jag gå upp och ta lite godis av mamma och pappa innan jag slår mig ner framför filmen på teven. :)

Ha en mysig kväll.

Puss och kram!


 

Såhär kan kladdkakan se ut när den är färdig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0