Nu kanske det är dags att berätta...

Jag tror iochförsig att de som läser min blogg redan vet om vad som hände den där onsdagen på höstlovet, men jag tror nog att jag vill berätta iallafall.

Jag var hemma hos min kära vän Jossan i Salem. Hon skulle bjuda hem lite kompisar till sig, så vi kunde ha lite rajtantajtan (eller något^^) tillsammans. :)
Lät som en trevlig idé så jag åkte dit. Pågrund av vissa orsaker så blev "festen" rätt så tråkig, så jag bad min pappa komma och hämta mig därifrån, och han hade druckit ett glas vin så jag skulle få vänta ett par timmar.

När klockan var halv elva på kvällen, så var pappa framme. Precis när jag skulle gå, så märkte jag att min handväska var borta! Jag letade överallt i närheten där jag hade haft den, men jag hittade den inte.
Jag berättade det för Jossan, och även hon letade över hela huset och frågade sina kompisar om den, men ingen hade sett den.

I den låg min plånbok med id-kort, bankomatkort, lite pengar och en bussremsa, min digitalkamera och min iPod Touch... (!!!!!!)
Så det var bye-bye till mina käraste ägodelar. :(

Nu har iallafall jag och pappa spärrat bankomatkortet (gjordes samma kväll), polisanmält händelsen och anmält den till hemförsäkringen.
Tur det att vi är hemförsäkrade, för då kanske jag kan få ut lite ersättning därifrån. Jag är evigt tacksamm IF om jag får det, åtminståne så jag kan köpa mig en ny iPod.
Jag menar, jag hade betalat den för egna pengar som hade samlats ihop från julklapps- och födelsedagspengar under ganska många år... Det skulle vara underbart att få ha en iPod igen!

Pappa är snäll och lånar mig sin lilla söta, rosa mp3-spelare tills jag har råd att köpa en egen. :) Snälligt!

Så nu är det bara att hoppas på det bästa! :)

Jag har pluggat rätt bra idag efter middagen, så jag unnar mig lite coca-cola och komediserier och surfande. Måste plugga massor inför samhällsprovet som vi har på onsdag när jag kommer hem från skolan imorgon!
Lite nervigt är

Kommentarer
Postat av: Micmic

Weei :D vi ska handla massa!

2008-11-12 @ 18:22:30
URL: http://michio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0