Hoppla!

Uscha, jag har inte bloggat sedan jag kom hem från hjo. Jag antar att ni inte har dött utav det eftersom det "bara" är mina closest personal friends som läser den här bloggen, och ni träffar ju mig annars också.. ^^ Får nog ta och ge mig ut lite i blogg-världen och skaffa mig lite läsare. :)

Skolveckan har vart helt ok, förutom matteprovet som jag fick tillbaka. Fy, det gick inte alls bra. :( MEN DÄREMOT så fick jag alla rätt=mvg på idrottsprovet om mental hälsa, och sedan fick jag mvg på en kort labbrapport i ekologi och sedan på en jättelabbrapport som jag jobbade på i en miljard timmar som jag fick mvg+ på :D :D Så då får jag faktiskt bortse lite från matteprovet och vara nöjd med mig själv for one time sake. Som mamma sa;
"Du kan inte ha så höga krav på dig själv och räkna med mvg på allt". Det kanske låter lite surt, men det är skönt att höra det, för jag antar att hon menar det som att jag ska "cut myself some slack" så att säga. ^.^

Nog om detta, i fredags var jag hembjuden på tjejmiddag hos Maja. Superkul som vanligt. Jag och Emma hade gått ihop och köpt ett chokladmint-te, ett te som kallades vårkänsla med smak av passionsfrukt och kokos samt 8 stycken lyxiga chokladpraliner. ;D Jag tror hon blev glad för det. :)
Anyways, så hade Maja kirrat ihop en riktigt god middag bestående av quinoasallad med kycklingfilé som var toppade med tomat och vanlig pesto som var gjord från scratch! Jag blev impad. ;) Mumsfilibaba var det!
Efter det drog vi ner till vardagsrummet och körde singstar, mycket skratt blev det där. :D
(Jag tänker ibland på hur jävla roligt jag kan ha det utan alkohol. Det är så tur att man inte behöver dricka som kan smaka skit för att ha roligt. Man behöver inte ångra något dagen efter, man minns allting man gör och man mår bra och kan ha roliga minnen en lång tid framöver!)

På lördagen blev jag väckt tidigt klockan nio för att brollan ville lämna över Tyson när han skulle bada med Maximus, andra brollan och Nathalie. I ett huj bestämde jag mig för att hänka på ner till simhallen då jag ändå har gymkort där bad ingår. Alltid roligt att komma ut lite också med brorsorna man inte umgås så mycket med. Och lite qualitytime med Maximus är heller aldrig fel. :) Han blev helt överlycklig av att få bada! Jag och lillen gick runt lite själva ibland i hallen och badade. Sedan ville han bada bubbelpool med mig där vi satt och värmde oss och fångade bubblorna. Supermys! :) När vi kom hem till mig beställde vi pizza åt hela gänget, lilla bas blev nog rika idag! xD

På kvällen blev det grillat med kärntruppen. ^^ Tyson stannar över natten eftersom att han inte ville åka hem, så sött. Han trivs verkligen  här fast han är lite rädd för katterna pga incidenten som inträffade. (Jag älskar Lisa, men ibland är hon en riktig surkärring. ^^) Nu ligger sötnosen i min säng helt utsträckt och sover som en stock!
Imorgon blir det förmodligen plugg hela dagen inför samhällsprovet som är på måndag, fast det känns faktiskt helt okej just nu inför det. Men det är väl lika bra att läsa på ordentligt så att man inte glömmer något!

Ja hoppas det var trevligt att läsa mitt otroligt poänglösa blogginlägg. ^^ Grattis för att du tog dig hela vägen ner!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0