Kolla på vägen när du kör bil.

Jag har inte körkort. Jag har inte ens börjat övningsköra, eller ens anmält mig till körskola osv... Men om jag trots detta VET att man ska titta på vägen när man kör bil så bör ju en körkortsinnehavande billist också veta det?

Idag vid sex-tiden skulle jag möta min bror för att han ville lämna tillbaka diverse saker som tillhörde vårt hushåll (vilket visade sig vara i onödan, men det hör inte till ämnet..^^) så efter lite väntade vid den bestämda platsen så promenerade jag en liten bit närmre. Jag satte mig på en metallsak som löpte längs gångvägen och väntade. Många bilar åkte förbi.

Som folk kanske märker ibland så hittar billister ibland alltid anledningar till att råblänga på oss fotgängare. Det var precis vad denne billist gjorde. Han åkte förbi mig och tittade som han hade käkat blängsylta med tittsås och rätt vad det var så kör han upp på själva mittdelen av vägen som delar av de olika filerna (eller vad man nu säger)! Han kommer snabbt ner dock. Men tänk om det hade kommit en annan bil? Eller om han hade råkat köra för långt? Eller kört in i något? Det kunde ha gått riktigt illa! Så till alla er jackasses som blänger på fotgängare, natur, hus, fågelbajs, gruskorn, älgar, roadkills, äpplen, ica-kassar eller whatever ni nu kollar på... HÅLL ÖGONEN PÅ VÄGEN! Det kan sluta illa för både dig själv, andra människor, djur och förstörs något så är det skattebetalare som får sota för ditt misstag. Blänga på saker får du göra när du går eller har bra kontroll över vad du gör, på motorvägen eller vanlig bilväg så funkar det helt enkelt inte.

(Och ja, jag vet att han kollade på mig. Det var BARA JAG SOM SATT DÄR OCH DET VAR INGEN I NÄRHETEN. Elller så kollade han på den "vackra" skogen. Eller så råkade Johnny Depp springa bakom mig utan att jag visste.)

En sista comment; Jag berättade ovanstående händelse för min papi när jag kom hem, varpå han responderar;
"Men Marie, du måste nog ha byxor på dig!"

Lilla papi, det var rätt roligt sagt. ^^ (jag hade en stor tee och tights på mig, så jag var definitivt inte byxlös^^)

Ha det så bra! :)

Kommentarer
Postat av: Nadja

vilken jävla idiot! ;O



haha, pappor alltså.. ^^

2009-08-20 @ 21:11:55
URL: http://nadjas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0