Lördag.

Hejhallå!

Vad har hänt idag då? :) Själv blev jag väckt av att jag hörde Christian och Maximus i hallen vid halv elva, så då skyndade jag mig upp och klädde på mig. Tillsammans så käkade vi pizzeria pizza till lunch och Maximus var lika busig som vanligt! Resten av dagen hände det inte så mycket mer för min del faktiskt, jag låg mest i soffan och tittade på tv/sov fram till middagen.

Melodifestival igen! Vad tyckte ni om resultatet? De där jäkla "Starpilots" var seriöst skitdåliga, och de gick till andra chansen. :S Sedan hade jag lite svårt för operatjejen, visst hon är väl duktig på det hon gör men jag tycker inte att hennes låt var något vidare för Melodifestivalen... Jag blev förvånad och besviken att inte Anna Salehne (?) och Maria Hauka Storeng inte ens gick vidare till de fem bästa. Själv så tycker jag att den låten var bäst, trallvänlig och sådär. ^^ 

Såg ni töntarna!? Haha de där 3 16-17 åringarna som trodde de var så jääävla coola. Iallafall de två första som rappade.
"Seeexy giiirl!" "Esta noche, tú y yo!"
Vilket skämt! xD Totalt värdelöst. x) Eller vad säger ni?

Och tre av fyra gånger så har den internationella juryn valt en låt som redan har kommit till andra chansen; först Carolin af Ugglas, sedan Amy Diamond och den här veckan Sarah Dawn Finer. Veckan emellan denna och då Amy vann juryns röst, så valde de den där grekiska låten. Grekisk låt i en svensk melodifestival!? Jesus Christ. Jag tycker det är lite dåligt, för då får ju de låtarna TVÅ chanser, så det är ju roligare om en helt annan låt kan få sig en andra chans. :)

Imorgon ska jag som sagt åka till Lidingö, så jag kanske skriver när jag kommer hem därifrån om jag inte hinner slänga ihop något innan... Well, we'll see. (:

PUSS OCH KRAAAM!

Kommentarer
Postat av: micmic

ja, nu börjar jag skriva igen!

Haha, fint smeknamn va?! :D

2009-03-03 @ 18:26:23
URL: http://michio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0