Visste du att...

  • Om man är kille/man så bör man ha ett bukhöjdsmått på mindre än 22 cm, annars har man för mycket bukfett?
  • Om man är tjej/kvinna så bör man ha ett bukhöjdsmått på mindre än 20 cm, annars har man för mycket bukfett?


Vill inte låta som värsta "blondin-bloggare" som ska få folk att svälta, tyckte bara att det var lite kul för jag har aldrig hört talas om ett liknande sätt för att mäta om man har lagom med bukfett. ^.^ Om någon vågar mäta så gör man detta på bästa sätt genom att ligga på golvet och hålla ett vattenpass över naveln (för att man får en jämn nivå) och så mäter man med en tumstock från golvet till vattenpasset. Där tumstocken och vattenpassets undersida möts har du bukmåttet. Kul sysselsättning när man har tråkigt? xD Jag låg på mellan 16-17 så jag bör nog klara mig.. Pappa däremot låg på 23 så han har liiite mycket bukfett. ^^

Jag vet inte varför jag skrev det här. Men man behöver faktiskt inte ha en anledning till allt jämt och ständigt!

Detta lär bli det sista inlägget för idag, tror jag. Sov gott och allt sånt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0