Hejåhå!

Hej!

Nu har jag inte bloggat på ett tag, sen i lördags om jag inte minns fel. Så jag kan väl informera lite om vad som har hänt de senaste dagarna. På lördag och söndag hade jag ju helgjour i skolan. Det enda tråkiga och jobbiga med det var ju faktumet att gå upp klockan 6 båda dagarna... En riktig utmaning men jag lyckades, hehe. Väl där så fick jag, Jossan och Anna jobba ute/inne i ladan. Vi hade mycket att göra, och jag fick ansvaret för att ta hand om fåren, kaninerna och marsvinen - mata och mocka hägnen/burarna. Jag fick även hjälpa till i påfågelhuset med mockning, matning, plocka in ägg och städa upp fjädrar. Vi fick också klippa fåren runt nackarna där de hade fastnat mycket hö och halm och bada ankungar som var helt gudomligt söta! Helgen slutade med ett mvg för oss alla tre vilket kändes mycket bra. Juste, Anna Bergendahl vann melodifestivalen i lördags. Vad tycker vi om det...? Bästa på festivalen var ju Björn Gustafsson. Han har inte visat sig i media på superlänge och helt plötsligt ploppar han upp i Salems framträdande. Helt hysteriskt!

 

Måndagen bestod förutom skola enbart av plugg, plugg, plugg. Först sammanfattade jag allt från psykologiboken som vi ska ha på provet imorgon onsdag, sedan skrev jag klart arbetsmiljö och säkerhetsuppgiften som jag skickade in, dubbelkollade engelskauppsatsen och skickade in samt skrev lite på min idrottsuppgift. Kunde gå och lägga mig riktigt tidigt supertrött som jag var.

 

Idag tisdag har det vart en helt normal skoldag. Jag fick veta mitt resultat på mikrobiologi provet, vilket var 19/20 - mvg! Kändes ju självklart kul. Vi fick en ny uppgift på engelskan där vi ska redovisa muntligt om en amerikansk högtid. Jag och Dani valde tillslut Christmas day. Efter skolan åkte jag till centrum och mötte mamma där vi letade presenter åt pappa. Han har önskat sig en långärmad, v-ringad bomullströja som han har en svart version av, så jag köpte en i mellanblå för Cubus. Den var 30 % off så den gick på 139,50 kr så det var ganska plånboksvänligt. Vi inhandlade även lite ingredienser till morgondagens prinsesstårta som jag ska baka och sedan gick vi hem och fikade med smaskiga bullar med vaniljkräm. Och jag fick även en 1,5 liter colaflaska for myself som jag snart har druckit upp, duktig som jag är! Annars så har jag pluggat mer psykologi och far min har förhört mig lite och jag kan iallafall en del. Ett G ska jag nog åtminstone klara av. Får läsa på lite mer innan fortsatt förhör, mihi. Efter imorgon blir det fokus på idrottsuppgiften och lite djursjukvårds medicinska termer. Goooooodie.

 

Aja, ska väl ta och läsa på lite mer. Ta hand om er, pretty peeps!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0