Något att tänka på.

Enligt den humanistiska skolan inom psykologin så söker alla någon eller något att leva för - en mening med livet. Jag undrar hur länge folk söker. Jag undrar hur många det är som finner detta, eller som faktiskt dör utan en livsmening. Jag undrar hur länge jag får söka.

Visste du att katter solar eftersom de då får D-vitamin i pälsen som de sedan slickar i sig? De får alltså D-vitamin genom att tvätta sig efter solning. De solar alltså inte enbart för att det är varmt och skönt som man kanske kan tro. Att rikta ansiktet mot solen kallas även för fototaxi, så tänk på det när ni ser folk stå med uppböjda huvuden vid busshållplatsen en solig dag. Det ni!


Just some random points. Kul att filosofiliflikaferelerera en smula.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0