Shuv your politics up your asses.

Idag var vi på valdebatt i bromma. Fan vad jag hatar politiker! Det är så mycket hackandes fram och tillbaka och så ska de ju förståss promota sitt eget parti så mycket det går. Självfallet gör de det, men min personliga åsikt lyder att ingen representant framförde sina åsikter på ett optimalt sätt. Av vad jag hörde så finns det inget parti som tilltalade mig så det lutar åt en blank röst för min del. Eller piratpartiet bara för att. Alla partier verkar ju ha vissa åsikter som tilltalar mig samtidigt som det ofta brukar vara jävligt mycket snack men lite verkstad. Vilka ska man rösta på om man vill ha ett samhälle där alla har det lika bra? Självfallet så ska de som tjänar mycket pengar inte betala just för det MEN samtidigt vill man inte att låginkomstagare ska förlora på de politiska beslut som fattas. Alltså ett jämställt samhälle där "alla får som de förtjänar"?

Så vitt jag har förstått det så har alliansen beslutat att pensionärer betalar en större procentsumma i skatt än arbetarna? Det är ju bara extremt konstigt. Är man rödgrön, blå eller... piratpartist? Inte är jag för FI iallafall, för jag är starkt emot *censurerat för att inte uppröra någon* Gudrun Schyman. Det känns jävlar som om politiker försöker hjärntvätta oss unga men vad vet jag! Jag är inte så satans insatt men efter att ha vart på den där debaten är jag knappast klokare på hur jag ska välja. Me don't likez politker. Funtar på att skriva ett frågande mail till de riksdagsrepresenterande partierna. Men jag vet inte om jag orkar vara så pass ambitiös.

Nu måste jag skynda till fortet finalen, later.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag vet Marie, politik suger HÅRT!

Men, nu ska jag hjälpa dig lite, ge dig lite klarhet ;) :) ^^ (LOL)

Med socialdemokraterna blir samhället mest jämlikt och pensionärerna får det bättre (det blir inget uppdelat klassamhälle som tar oss tillbaka till 1800-talet) Piratpartiet har typ inga åsikter what so ever, förutom att nedladdning ska vara gratis och lagligt. Att rösta på dom är typ slöseri på en röst... ^^ Om man nu inte är värsta anhängaren av någon skum anledning... Och blåa kan du typ räkna bort helt och hållet, låter inte alls som

2010-09-02 @ 14:53:15
URL: http://nadjas.devote.se
Postat av: Nadja

Jag vet Marie, politik suger HÅRT!

Men, nu ska jag hjälpa dig lite, ge dig lite klarhet ;) :) ^^ (LOL) (OBS MED RISK ATT LÅTA SOM VÄRLDENS KNOW IT ALL, MEN DET ÄR INTE MIN MENING! vet att jag typ inte vet nånting egentligen... ^^ x) men MAN KAN JU LÅTSAS :D WEEEEEEEEEEEEEY)

Med socialdemokraterna blir samhället mest jämlikt och pensionärerna får det bättre (det blir inget uppdelat klassamhälle som tar oss tillbaka till 1800-talet) Piratpartiet har typ inga åsikter what so ever, förutom att nedladdning ska vara gratis och lagligt. Att rösta på dom är typ slöseri på en röst... ^^ Om man nu inte är värsta anhängaren av någon skum anledning... Och blåa kan du typ räkna bort helt och hållet, låter inte alls som att du är lagd åt det hållet! Rikta in dig på de röd/gröna partierna och välj det som passar bäst, inget är ju klockrent. Gör test och se var du hamnar :) du kan göra test på tex sveriges radio, aftonbladet, dn och sd. Du kan ju såklart rösta blankt om du vill, men om du ändå inte bryr dig så tycker jag att du ska rösta på socialdemokraterna :D för miiin skuuuull, heheh lol ^^ x) nejmen faktiskt, det är bra att du röstar :) moderaterna vill bara massa weird stuff, så hellre att de röda vinner isåfall liksom...

2010-09-02 @ 14:58:38
URL: http://nadjas.devote.se
Postat av: Nadja

sv: Haha varsågod :D ^^

Vad synd, sossen som pratade hos oss var helt okej faktiskt!

Okej, bra att du inte röstar på dom ;) men tänk såhär, socialdemokraterna vill typ satsa på jobb, utbildning, bättre välfärd och sammanhållning. De vill att alla ska få samma chans, oavsett bakgrund. Sen finns det ju såklart mindre bra saker också, hallå alla partier suger ju lite.

Miljöpartiet verkar vilja väldigt mycket, men de verkar inte ha så många realistiska/konkreta exempel på hur de ska gå till väga.. Om socialdemokraterna skulle vinna så skulle ju miljöpartiet också få mycket att säga till om, eftersom att de är allierade. Självklart ska man rösta på det man tycker är bäst, men jag tror att det är smartast att rösta på det partiet i samma block som är störst, om man vill att ett speciellt block ska vinna (vilket jag vill). I de rödas fall är ju det sossarna.

Jag tycker inte heller att det nödvändigtvis är det bästa partiet, men jag tänker rösta på dom eftersom att det är det röda parti som jag tror har störst chans att vinna, och jag vill ju att dom röda vinner :) Om jag velat att de blåa skulle vinna hade jag antagligen röstat på moderaterna (euw) eftersom att de är det största blåa partiet, även om jag tycker att fp är bättre. You get? ;) ^^



Okej marie, nu ska jag sluta skriva brev till dig ^^ Haha.

2010-09-02 @ 19:53:28
URL: http://nadjas.devote.se
Postat av: Nadja

här har du ett test!



http://valpejl.se/kompass?ramverk=ja&k=1&k=2&k=3&k=4&k=5&k=6&k=7&k=8&k=9&k=10&k=11&k=12&p=2&p=55&p=5&p=1&p=3&p=4&p=68&p=110&p=524&p=532



if you wanna.. :)

Okej, nu ska jag sluta ^^

2010-09-02 @ 19:54:48
URL: http://nadjas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0