Oh my stars..

Yo bloggo. Vaknade idag innan klockan (!!!). Den klockan som skulle ringa 03. Hur fan? Tror för att jag var orolig att försova mig... Vaknade ju flera gånger under de få timmars sömn jag fick i natt.

Det kändes tyvärr inte bra. Gjorde lite misstag och kände mig jättedålig... Tror dock att det kan ha berott på att jag blir nervös över en av tjejerna som jag blir upplärd av (som jag alltså var med idag). Hoppas det. Undrar ibland om det här verkligen är rätt för mig. Ska jag kanske helt enkelt ge upp? Eller ska jag lära mig inse att det är okej att begå misstag om man tar in sig dem och lär sig utav dem? Tror nog jag borde köra på alternativ 2. Kan nog hjälpa min självkänsla en del, jag har ju faktiskt fått positiv kritik also.

Ajja, jobbar imorgon 04:45 och är sen ledig tisdag och onsdag och jobbar sedan från fredag t.o.m. söndag. Om inte schemat ändras dvs. Ska bli spännande att pröva på att jobba helg och se hur det skiljer sig från vardagarna och så. Sjukligt trött jag är nu alltså! Lättad dock över att jag kommer få vara med den braiga tjejen imorgon (alltså hon som inte gör mig nervös, haha). JAG KLARAR DET HÄR!!! Det gäller att härda ut, jag kommer klara det.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du klarar det! :)

2012-01-10 @ 20:26:35
Postat av: julia

Det är klart att det är svårare i början! Även om alla verar vara så himla bra så kom ihåg att dom har varit precis som du - du är ju ny! Det vore ju omöjligt att du skulle veta och kunna allt när du precis har börjat? det är ju helt orimmligt att du inte skulle göra fel och känna dig osäker i början liksom :) men dom har anställt dig för att dom tror att du har förmågan att lära dig allt eftersom och KOMMER att klara av jobbet :) men jag är bombis på att ingen förväntar sig att du ska leverera ett 100 % felfritt jobb den första tiden! du är ju bara en människa och det vet dom! :)



Dessa ord får jag också intala mig hela tiden! Det ÄR läskigt att vara ny och i en situation där man faktiskt ÄR sämre än alla andra och gör misstag, fel och måste fråga hela tiden. Men vi får inte ha så höga krav på oss själva, vi får bara göra vårt bästa och acceptera att vi lär oss på vägen :)



Du kommer att klara av det här! Jag vet att du kommer att klara av det här!

2012-01-15 @ 17:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0