High pressure in Stockholm - Check!

Hej lovelies!

Visst är det varmt ute?!
Nog är det riktigt skönt alltid, att sommaren har kommit hit på riktigt. Nu får det lov att hålla sig såhär heeela sommaren tycker jag.

Idag har jag varit nere vid Farsta badet med Johan och Nathalie. Det var (hör och häpna) för varmt i vattnet. Det är ju en insjö, så det var hela 22 grader i vattnet. Säkert mer.
När det var sådär varmt ville man ju gärna svalka av sig. Så en Calippo Lemon/Pineapple var mer uppfriskande och läskande än det grumliga vattnet i sjön. Har ni inte prövat den glassen, så är den ett hett (iskallt) tips! ;D
Nathalie tyckte det var jätteskönt i vattnet dock, och hon ville bada med mig hela tiden. ^^

När jag hade sagt hejdå till J och N i farsta centrum bestämde jag mig för att bege mig hemåt. Då jag såg att rean på Ur och Penn fortfarande var i full gång, bestämde jag mig för att ta en snabbtitt. Jag hade ju tidigare köpt två par örhängen för 15 kronor styck där, och för samma priser idag följde ytterligare två par örhängen med mig hem.



För ett par veckor sedan: De gröna, hängande blomörhängena samt de söta gula blommorna.
Idag: Små, ljusrosa pärlor samt vita fjärilar i en lite annorlunda design.


När jag gick hem från centrum bestämde jag mig för att krångla på mig de nyköpta pärlorna. Väl påsatta märker jag (självklart) att säkerhetssaken till det ena örhänget hade ramlat av. :(
Det är ju också omöjligt att se vart det är när det är ett fält av stenplattor och man har ingen aning om vart man tappade dem.
Men som tur var har jag örhängen av liknande modell hemma, så jag kan använda säkerhetssaken från de. :)

När jag kom hem var jag helt svettig, trött och svintörstig. Som tur var har mamma köpt hem ett 6-pack med lidls päroncider som stod i kylen helt iskalla. Då är det klart man knäcker en, hehe.
Idag ska jag laga min mat själv, det kommer jag få göra enda tills på torsdag. Idag värmer jag nog upp några färdiga köttbullar och kokar lite pasta...

Ikväll ska jag försöka lägga upp Turkiet-bilder. Sålänge kan ni kolla på min bilddagbok där jag har lagt upp kanske ett tiotal stycken. :)

Hoppas ni har haft en underbar dag i solen.

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0