Marie är hemma i Sverige igen!

Hejhallå!
Jag vet att jag inte har skrivit på ett tag, men jag har haft lite strul med datorn och dessutom har jag varit på mitt landställe i tyresö ett par dagar. Där jag har chillat och badat, haft det allmänt mysigt helt enkelt. :)

Efter en varm och skön vecka på Aqua Fantasy i Turkiet är jag nu hemma. Massor med sköna pooler, havet precis vid hotellet, och massvis med gratis mat och läsk.
Inte på tal om snygga killar!

Sen fanns det ju en del flörtiga diskplockspojkar på restaurangen också. Speciellt en viss pojke vid namn Umut. Han kom faktiskt fram till mig och Mic första lunchen och sa att vi var vackra och frågade vad vi hette.
Han var dock ingen skönhet, utan såg snarare ut som en kamel. Mic hittade på att hon hette Michelle (hon visste inte hur hon skulle säga Michaela på engelska), jag sa bara Marie.
Men han uppfattar det som Murijana... Suck. ^^
Resten av veckan skrattade vi en del åt honom i smyg må jag säga, hehe.

På vattenlandet fanns det gott om vattenrutchbanor, pooler och partymusik. Mic vågade bara åka i banorna om hon fick åka i en dubbelring tillsammans med mig, den fegisen!
Det fanns två banor som var kolsvarta inuti och man såg inte ett skvatt. Gissa hur mycket vi skrek första gången vi åkte den!
Men roligt var det där inne, speciellt vågmaskinen som de satte igång lite då och då. Det var faktiskt riktigt stora vågor ibland och man blev riktigt omtumlad!
Det var ju en riktigt söt kille i den en gång. Lite flört blev det ju, hehe. Fast vi pratade ju ingenting och så... Kanske borde jag ha gjort det... Fast menmen. :)
Jag och Mic kollade ju gärna på alla rykande badvakter också.

En dag åkte jag, Mic och Mics pappa in till marknaden. Där hade de jättemånga olika klädesstånd med massa fejkplagg. Ubersmå storlekar, så mina hello kitty linnen och playboyshorts fick köpas i large och medium.
Så ett vit och ett klarblått hello kitty linne, samt ett par grårosa och ett par vita playboyshorts fick följa med mig hem. Nöjd är jag! :)
Min favvosak som jag köpte på marknaden var faktiskt en Fred Perry hoodie som var vit med rosa och grå detaljer. Scheissesnygg!
Mic köpte en likadan fast i svart. Hennes pappa hjälpte oss att pruta ner dem 50 kronor, så de fick vi för endast 150 kronor stycket. :)
Lite senare i veckan åkte vi ner igen, då för att kolla lite på fruktmarknaden och i de vanliga affärerna. Fruktmarknaden var supermysig med massvis med frukt och grönsaker, och även nötter, kryddor och te. Ska visa lite bilder sedan från den. ;)
I en vanlig affär med massor av billiga fejkmärkesväskor köpte jag en stor burberry väska för ungefär 250 kronor. Den är finfin och man får plats med massa saker i den.

Varje kväll på hotellet (förutom måndagar) har de olika shower på uppträdesplatsen, vilken jag oturligt nog har glömt bort namnet på.
Några shower som de gjorde var bl.a; Shrek, cirkusshow, comedy-show med flera. Men min absoluta favorit var definitivt  Pirates of the Carribean showen!
Jättebra musik och snygga danser. De var superduktiga! Där tror jag att Mic håller med mig, att den var bäst.

Så för att sammanfatta min vecka i Turkiet, med min kära vän MIc, så skulle man kunna sammanfatta det med att jag har haft det underbart. :D
Senare idag eller möjligen imorgon, så ska jag lägga upp en del av alla 333 bilder som jag tog, hehe.
Hur har ni haft det, och vad har ni haft för er?

Massa pussar och kramar, från en solbrun Marie. :)


Kommentarer
Postat av: micmic

marie, kommer du ihåg den där jävligt snygga badvakten som stod inne på vattenlandet vid bron?!!! Så het ;P

2009-07-28 @ 10:38:55
URL: http://michio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0