PINK DREAMS.

Halluuu!

Idag har jag som sagt ba(r)dat med min kära storebror Johan och min brorsdotter Nathalie. Vi var på ett utomhusbad som heter älvsjö-badet, mysigt värre vill jag lova! :D
Besides that, så har jag efter middagen bakat cupcakes! Nedan följer mitt recept. ;D




CUPCAKES: VANILJ/JORDGUBBSMUFFINS MED ROSA FROSTING OCH GELÉHALLON

MUFFINS : 200 grader i cirka 15 minuter

150 gram smält smör (rumstempererat)

1 ½ dl socker

2 ägg

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1-2 tsk vaniljsocker

Hackade jordgubbar

DO LIKE THIS, MAAAN:

Vispa smör+ socker så pösigt som det går, vispa sedan i 1 ägg i taget. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en separat skål som du sedan vispar i smeten. Blanda sedan i de hackade jordgubbarna med en slev.
Fördela sedan smeten i 12 muffinsformar (eller färre om du vill ha större cupcakes) och skjuts in i ugnen! :D


FROSTING : RECEPT TAGET FRÅN FOKI

300 g florsocker (motsvarar 5 dl)

1 tsk vaniljsocker

60 g mjukt smör

Saft från ½ citron

100 g philadelphiaost

Röd karamellfärg (or which color you may prefer)

AND THAN YOU'LL GO LIKE THIS, HOMIE:

Blanda ihop/vispa florsocker, vaniljsocker, smör och citronsaften. Tillsätt sedan philadelphiaosten och ett par droppar (3 blev bra för mig!) karamellfärg. Bra om frostingen får stelna en stund i kylen.


När muffinsen har svalnat av och frostingen stelnat till en aning (detta för att det inte ska bli så rinnigt) brer du på önskad mängd frosting på muffinsen. Dekorera sedan med några geléhallon - och vips så har du dig ett par riktigt sweet och mumsiga cupcakes! :D







Enjoy your sweets! :D


Kommentarer
Postat av: DANI

jaaaaaaaaaaaaag viiiiiiiiiiill smaaaaaaaaaaaaaaaaaka en kaaaaaaaaaaaka! :D <3

2009-08-08 @ 23:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0