31 december 2009 - Årets sista dag

Hej partypeople!

Hoppas allt är prima, och att ni är taggade för ett nytt år. Själv är jag lite dåsig med huvudvärk och halsont men I'm hanging in there. Så farligt är det ju inte. ;) Går maniskt runt och suger på Senega som är en lakrits/mint halstablett från apoteket och så har jag nyss tagit en brusalvedon för att minska huvudvärk och nedsätta eventuell feber. Jag ska kanske sova en stund och ta en dusch, så är jag nog fit for fight ikväll!


Gud, tänk att ett helt år har gått nu...! Och vad har jag gjort? Geez, jag kan inte ens minnas vad jag har gjort det här året. En hel blandning med skolstress och en Marie som jagar upp sig för minsta läxa (mina vänner måste ha blivit galna på mig) och en hel del skoj. Hade en jättelyckad födelsedag med besök från både en gata upp, Tyresö och Tumba. De (Anna, Dani och Jonte) hade med sig massa fina presenter till mig och jag fick även mina efterlängtade kos hörlurar av mamsen och papsen.
 

Sommaren var great vad jag kan minnas med en massa slappdagar. Jag var även och badade en hel del och umgicks självklart med kompisar. Den bästa baddagen för min del var nog när jag och Dani badade i trinntorp som ligger nära mitt lantställe. Det var en riktigt kul dag och vattnet var asskönt! Och när Dani ramlade av bryggan så höll jag på att drunkna av skratt! Juste, på sommaren var det även som jag gjorde cupcakes för första gången, yumsters.


En årlig gröna lund tripp fick vi även med detta år, ganska tidigt på sommaren. Det var jag, Mic, Nadja, Anna, Maja och Julia som åkte detta år. Maja och Mic vann varsitt första pris i chokladhjulet. Jag var med dem båda och var nog en liten turmaskot, speciellt på Mic eftersom hon vann på  det numret som jag valde, hihi. Vissa av oss var där enda tills de stängde och då är man riktigt slut! Juste, på sommaren hade Julia sin tjejlunch där hon hade blandat de gamla tjejgänget med sina nya vänner från klassen, vilket var riktigt trevligt! På sommaren fyllde även Maximus, min brorsson, hela 2 år. Time fly by.


Ja och så började skolan, men ärligt talat har jag inte lust att nämna den så mycket. I början av terminen så åkte alla naturbrukare till Borås Djurpark där vi hade en heldag. Lyckat? Mja. Jag hade nog inte så kul. Större delen var en bussresa med en sovande finne bredvid sig, haha. Höjdpunkten denna termin var nog helt klart den interna praktiken som vi hade på skolans djurinstutition. Där var vi tre veckor och fick pröva att vara på alla stationer och arbeta, kul kul! Vi hann även med ett djurexpo som treorna hade ordnat, vilket också var rätt kul. MEN som sagt vill jag inte nämna tråkiga skolgrejer så det slutar jag med nu.


Ja...Nu är det vinter. Det var riktigt stressigt de sista veckorna må jag säga. Men sen blev det jullov och vi var alla riktigt lättade. Började köpa och göra julklappar som alla verkade bli riktigt nöjda med. Maximus blev överlycklig för sin polisbil (han ser verkligen upp till poliser, det är nog bland det häftigaste han vet) och jag fick en iPod Touch! En lyckad och mysig julafton hade vi med Kalle Anka, julmat och tomte. Den 28:e när vi firade morfar så fick jag ju även laptopen som jag nu skriver på, av min mosters kille. Lyckan var gjord! Hm...Ja sen har jag spenderat lite tid med Mic och Nadja med lite handlingsförsök och film.. Haha det är ju lättast att skriva om det som hände senast eftersom jag inte minns vad som har hänt innan.


O well, detta var mitt lama försök till att skriva en liten sammanfattning som blev hoppig fram och tillbaka, väldigt dålig och virrig. Men hey, jag är ju lite sjuk! Vilket fall som helst...


GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer
Postat av: dani

justd! trinntorp, haha måste vi göra om i sommar! xD 2009 var ett bra år faktiskt (:

2010-01-01 @ 14:18:43
Postat av: Nadja

nejdå den var bra! :D

2010-01-01 @ 22:56:23
URL: http://nadjas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0