Ett stycke måndag.

Shueshue!

Vad har ni hitt på idag då? Själv så var jag även idag med Mic och Nadja, denna gång bar det av till centrum. Mic skulle kika lite på julklappar och jag köpte burkar till curden (curd rimmar på turd!) samt ramar till fotona. Efter vi hade strosat runt ett tag så gick vi hem till Mic där vi gjorde varma mackor och varm choklad med vispgrädde. Till dem så kollade vi på "Polar Expressen". Haha, den filmen som brukar vara en riktig mysfaktor x1000 har blivit riktigt fjantig och cheezy. Jag tror aldrig vi har stört oss så mycket på den filmen innan! Kanske vi har växt ifrån den? Ooh, Mic hade en jättefin julgran som vanligt, jag som får stå ut med samma gamla tråkiga plastgran tycker ju att det är värsta lyxen med en riktig gran! Hihi, tomte-Jack från "Nightmare before Christmas" var ju riktigt söt. ^^

 

Nu har jag precis slagit in alla mina julklappar (förutom lemonturden) och det var riktigt pyssligt och kul! Jag fick för mig att jag tycker det är tråkigt att slå in julklappar, men där motbevisade jag mig själv! Och de blev riktigt tjusiga om jag får säga det själv. :)

 

Juste, jag gjorde ju chokladfudge igår! De blev faktiskt riktigt goda, om en liiite för söta. Man skulle nog kunna ta bort en deciliter utan några problem, de skulle säkert smaka ännu bättre då. Men riktigt störande recept eftersom att smeten skulle kokas upp till 113 grader, ställas i vattenbad i 5 sekunder och sedan svalna till 49 grader. :P Geez, detta är nog ingenting jag direkt tänker göra varje dag.

 

Imorgon ska jag gå och träna med Pipan, och efter det ska jag till centrum med mami. Hon ska köpa present till papi och jag ska nog prova lacktights och köpa till choklad som komplement till lemonturden. C u l8r! Kisses!


Kommentarer
Postat av: Nadja

Ja riktigt fin gran, synd att man inte får fota den.... :)



^^

2009-12-22 @ 14:00:34
URL: http://nadjas.devote.se
Postat av: Anonym

jag undviker alltid sådana bakverk

2009-12-22 @ 17:31:43
URL: http://moonbell.blogg.se/
Postat av: danni

va duktig du blivit på att uppdatera marie! klappar fint du gör så att vi n0-l1f3Rz får nått att göra :D

2009-12-22 @ 19:52:48
Postat av: Marie

DANI; Tack så kul att kunna bidra med ngt! ;D äcklig jul på dig :)

2009-12-22 @ 21:32:29
URL: http://iaremarie.blogg.se/
Postat av: Nadja

sv: Haha tack :D

2009-12-22 @ 22:00:03
URL: http://nadjas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0