Plugg, plugg, plugg och åter plugg.

Hej!

Det har inte funnits mycket tid till att blogga eftersom vi har detta eviga plugg. Jag har haft ganska tur i början av terminen men nu plötsligt ville typ alla lärare ha prov tätt inpå varandra.

I tisdags hade jag prov i projekt och företagande, som faktiskt kändes väldigt bra. Imorgon har jag ett prov i samhälle på internationell politik och ekonomi, vilket känns nervigt. Resultatet här avgör vad jag får för slutbetyg i sam. A. Jag hade mvg förra terminen men fick ett uselt resultat på ett läxförhör (hade inte den blekaste aning på att vi hade ett!!) så nu gäller det. Diskussion, grundfakta, diskussion, grundfakta. Heja Marie. Men jag tror nog jag överlever om jag skulle bli sänkt till vg, men får jag g så känns det lite extremt. Usch. Hatar skolan.

Nästa vecka har jag först prov på tisdag i mikrobiologi (med lite djursjukvård inslängt). Som tur är, är det iallafall ett flervalsprov så det blir nog en smula enklare! På torsdagen är det prov i matte, linjära ekvationer. Vi har inte ens räknat ett kapitel, pinsamt. Inte enbart vårt fel dock, utan främst lärarens fel. På tisdagen kommande vecka efter den veckan har vi prov i sällskapsdjur. Och på måndagen ska en review på novellen the tell-tale heart lämnas in. Great. Man hinner ju knappt träna, men ska tvinga mig till gymmet imorgon. Hatar skolan.


Snart ska jag äta mat, och efter det ska jag och Dani nog mobil-plugga litegrann inför provet imorgon. Wish me luck! <3


Kommentarer
Postat av: DANNI

hade du mvg kan hon inte sänka dei till g, dom kan bara säka ett steg i taget, + att hon bprde inte alls få sänka dei, för ska man bli sänkt ska man få varning om de! så de så :D

2009-12-02 @ 22:49:11
Postat av: JULIA

nej, hon sa inte det. va? varför skulle du inte vara det?

2009-12-04 @ 18:33:23
URL: http://juliakrull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0