Glad midsommar :)

Goddagens! Så nu var det midsommar igen. Förra midsommar firades på landet med mamma, pappa, Patrik, moster, mosters kille, Christian, Linda och Maximus på lantstället i Tyresö. En riktigt trevlig midsommar med firande nere vid stången och jag hoppade såklart säck. Hade det inte varit för en liten jävel som både tävlade i fel åldersgrupp (var typ 12 år) PLUS att han hade tävlat en gång innan så hade ju jag vunnit, såklart. Jag var bäst på säckhoppning när jag var liten! I år ser midsommar lite annorlunda ut. Jag firar hemma hos Emma med henne, Pipan, Maja, Gustav och Andrea. Igår var vi och handlade marinerat kött som vi ska grilla, bearnaise, lite grönsaker, färskpotatis, bubbliz (lol), grädde, vaniljglass och snacks. Förhoppningsvis får någon tag på jordgubbar också, ingen midsommar utan jordgubbar ju! :O Men annars får man bara göra det bästa av situationen, hehe. Vi ska också spela Wii har Emma lovat, vi får väl se om everybody is down with that. Men det blir nog en bra midsommar I think!

 

Snart ska jag träffa Pipan så ska vi ut och sola. Jag har iochförsig bränt mig över hela kroppen, så jag får nog ta det lite försiktigt tror jag. Kanske ska kolla upp om jag har någon solskyddsfaktor hemma? Vore nog inte en sådan dum idé. Oh, vad jag skulle vilja ha en god, kall glass nu... eller vindruvor, jordgubbar, ananas eller mango... OH vad gott!! Får istället nöja mig med en flaska kallt vatten eller hallonsaft. Aja, nu ska jag väl börja klä på mig. Ha en finfin midsommar!


Kommentarer
Postat av: Danni

midsommar-glädje! kan du skicka lite till mej, här är de inga som gilla de...

2010-06-25 @ 18:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0