Maah

Tjaba! Är i fas "söka nytt jobb" i livet just nu. Är så enormt trött på mina brutala arbetstider osv, vill inte säga mer egentligen här med tanke på att man aldrig kan veta säkert på vilka som läser vad av det man skriver på internet.. Bad things can happen, även om jag vill ha ett annat jobb så ser det inte bra ut på CV:t att ha blivit uppsagd.

Letar och letar. Hittade det PERFEKTA jobbet för mig!! Djurvårdare på Stockholms Katthem. Så brutalt mysigt jobb. Jag har ALLT de söker förutom en detalj, körkort är ett måste... Why why why har jag inte skaffat körkort?! Blir så grymt irriterad på mig själv. Men eftersom jag ju hade praktik där och fick så himla bra omdöme från dem så skickade jag ett mail ändå och frågade diverse frågor. Hoppas på positivt svar snart!

Har även hittat lite spännande jobb på Skansen, Gröna Lund och även på ett konditori i Eskilstuna som jag sökte för ett tag sen. Linus ska även kila förbi ett K-rauta i tuna som behövde folk, han har ju lite lättare att ta sig dit så att säga. :P Men eftersom jag har långhelg och är ledig från jobbet även imorgon så ska jag sätta mig ner och leta och söka ordentligt. Hoppas verkligen det dyker upp något annat snart, för detta håller verkligen inte länge till. Måste ju själv säga att jag gör ett ganska bra jobb där men trivs man inte så trivs man inte...

Lyxsöndag idag! Tog en härlig långpromenad med parents med en mysfika på farsta näset bestående av en kopp te och våffla med hjortronsylt och vispgrädde. Till middag blev det plankstek och om ett tag ska vi äta en (förhoppningsvis) god vit chokladmousse som jag gjort med hallon på det. Yumsters!! Sen ska jag nog passa på att se söndagens Wallander-rulle på 4an, måste ju passa på när jag slipper gå upp kl 3 som jag brukar behöva på måndagar.

Ha en fin kväll, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0